پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
3740
-
الف
+

مروری بر آخرین خبرهای فرهنگی هنری

در این بسته خبری، مروری بر آخرین خبرهای فرهنگی هنری خواهیم داشت.

در این بسته خبری، مروری بر آخرین خبرهای فرهنگی هنری 24 ساعت گذشته ایران و جهان خواهیم انداخت.

به گزارش آی‌فیلم، هفتاد و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم «ونیز» با حضور سه فیلم ایرانی برندگانش را معرفی کرد. بدین ترتیب، فیلم «جنایت بی‌دقت»، به‌ نویسندگی نسیم احمدپور و شهرام مکری، کارگردانی مکری و تهیه‌کنندگی نگار اسکندرفر، جایزه بهترین فیلم‌نامه اوریجینال را از انجمن منتقدان مستقل دریافت کرد. همچنین فیلم «دشت خاموش» به کارگردانی احمد بهرامی هم جایزه فیپرشی (جایزه انجمن جهانی منتقدان) را در این بخش گرفت و مجید مجیدی هم جایزه فانوس جادویی بخش جنبی ونیز را نصیب خود کرد تا تمام نمایندگان ایران در این جشنواره با دست پر به کار خود پایان دهند.

اسامی هیات داوران بخش «کوتاه داستانی، نماهنگ و پویانمایی» «جشنواره‌جشنواره‌های» شانزدهمین دوره جشنواره بین‌ المللی فیلم مقاومت اعلام شد. بدین ترتیب، جواد اردکانی، حمید بهمنی، محمدعلی صفورا، محمدرضا عرب و محمدحسین نیرومند به عنوان داوران این جشنواره معرفی می‌شوند. این جشنواره در دو زمان ۳۱ شهریور تا ۶ مهرماه و 1 تا 7 آذرماه برگزار خواهد شد.

فراخوان پژوهشی سازمان امور سینمایی و سمعی بصری با هدف ارتقای آثار سینمایی در سطح ملی و بین المللی، مسئله یابیِ دقیق و گره گشایی از مشکلات فعلی و یا تمهید راهکار برای چالش های پیش رو سینمای ایران در 5 موضوع کلی با 37 اولویت پژوهشی منتشر شد.

فیلم سینمایی «انگاره / تِنت» اثر جدید کریستوفر نولان در گیشه آمریکای شمالی، جایی که هنوز سینماهای لس آنجلس و نیویورک تعطیل هستند، مورد استقبال واقع نشد؛ اما همچنان به فروش موفقیت آمیز خود در گیشه‌های جهانی ادامه می‌دهد و تا کنون به فروش ۲۰۷ میلیون دلاری نزدیک شده است.

بیشتر بخوانید:

آخرین خبرها از دنیای سینما و تئاتر

مروری بر تازه‌ترین خبرهای فرهنگی هنری

ا.ا / س.م

نظر شما
ارسال نظر